[24]A különálló regények az elnevezés ellenére nem mindig egyszeri regények. Néhány író szívesen alkot kapcsolódó könyveket, sorozatokat, ami a trilógiától a sokkötetes szériáig szinte mindent felölelhet. Az ilyen sorozathoz tartozó köteteknek lehet hasonló címük, vagy akár számozhatják is őket, mégsem hasonlóak a kisregénysorozatokhoz, mert azok a kiadó által meghatározott irányvonalba tartoznak. [25] AlműfajokSzerkesztés Az alműfajok népszerűsége az Amerikai Egyesült Államokban (2006)[26] Alműfaj Piac (%) kisregénysorozatok 40% történelmi 17% kortárs 16% paranormális 9% romantikus krimi 7% keresztény témakör 6% összes többi 5% Mivel nincs meghatározva, hogy a szerelmes regények milyen cselekményt tartalmazzanak, milyen időben vagy helyszínen játszódjanak, a műfaj igen széles spektrumot ölel fel, ami lehetőséget adott számos alműfaj megszületésének. Ezek az alműfajok sokszor szorosan kapcsolódnak más irodalmi műfajokhoz is, így előfordul, hogy egy-egy regény a szerelmes regény és egy másik műfaj alá is tartozik egyszerre.
A párbeszédek, félreértések és a fejezetekben látható szenvedélyes töltet azonban élvezni fogja. Utóirat: Szeretlek, írta: Cecelia Ahern Egy regény, amely szinte az első oldaltól sírásra késztet. Mivel a szerelmet más módon mesélik el. Ebben egy olyan esemény, amely miatt a pár már nem lehet együtt, egy szerelmi történethez vezet, amely azt tanítja, hogy a szerelemnek nem kell meghalnia, amikor a másik már nincs ott. Természetesen van még sok romantikus regény, amelyet kiemelhetnénk, sőt, néhány olyan is, amely anélkül, hogy ebbe a műfajba tartozott volna, történelmébe belefoglalta a szerelmet (Millenniumi saga, A Föld pillérei... ).
[19]A formátum jellegzetessége, hogy a történet általában csak a legfontosabb részleteket tartalmazza. Nem jellemző a mellékcselekmény vagy a túl sok mellékszereplő, ezeket a minimumra szorítják vissza. [16] Az egyes sorozatok hasonló stílusjegyekkel bírnak, hasonló a történet időbeli vagy térbeli elhelyezése, a témaválasztás, a konfliktus típusa vagy az érzékiség mértéke. A kiadók általában útmutatókat tesznek közzé, leírva, melyik típusú sorozathoz milyen elemekre van szükség a történetben. [20][21][22] Különálló regényekSzerkesztés Az olyan szerelmes regények, amelyeket nem egy előre meghatározott kiadói típussorozaton belül adnak ki, különálló regényeknek számítanak. Általában hosszabbak, mint a kisregénysorozatok kötetei, átlagosan 350 és 400 oldal közöttiek. [15] Míg a kiadó dönthet úgy, hogy rövidebb időközönként adja ki a regényeket, eladási és reklámmegfontolás alapján, egy író átlagosan 1, 5 regényt ír és évente legalább egy regénye jelenik meg. [2] A különálló regények addig maradnak a könyvesboltok polcain, amíg az adott könyvesbolt jónak látja.
De ez nem azt jelenti, hogy megszűnik romantikus regény lenni. A RAE (Királyi Nyelvakadémia) a romantikus regényt "rózsaregényként" definiálja, azaz, "Különböző romantikus történetek, amelyeket a modern időkben művelnek, nagyon konvencionális karakterekkel és környezettel, amelyben két szerelmes viszontagságait mesélik el, akiknek szerelme győzedelmeskedik a nehézségekkel szemben. ". Amint azonban az alábbiakban látni fogja, ez a meghatározás már nagyon elavult. A romantikus regény jellemzői Mint minden más irodalmi műfaj, a szerelmes regény is számos olyan jellemzővel rendelkezik, amelyeket ismerni kell. Közülük kiemelhetjük: Boldog befejezés. Bár ebben az esetben vannak olyan tragikus befejezésű romantikus regények is, amelyek még mindig romantikusak. Az érzések leírása. Mivel a szereplők nem csak arra koncentrálnak, hogy elmondják, mi történik, hanem elmélyülnek érzéseikben. Ily módon a karakterek fejlődése sokkal mélyebb, mint más regényekben, ahol csak a felszínen maradnak. Ezzel pedig segít az olvasónak jobban kapcsolódni az olvasottakhoz.
[127] KritikaSzerkesztés A romantikus regényeket általában figyelmen kívül hagyják a neves irodalomkritikusok, és bár az utóbbi időben, főképp a más műfajokkal való keveredésnek köszönhetően ez változóban van, a szerelmes regényekkel kapcsolatos sztereotípiák és megbélyegzések miatt sok olvasó ma is tagadja vagy nehezen ismeri be, hogy ilyen jellegű könyveket vásárol. [3] A szerelmes regény műfaja gyakorta gúny, szkepticizmus és éles kritika tárgyát képezi, hiányolják belőle a cselekmény sokszínűségét, kritizálják a kiszámíthatóságát (a főhősök úgyis együtt maradnak, megoldanak minden problémát), Paul Gray szerint pedig érthetetlen, miért töltenek a nők órákat túldicsőített szerelmes történetek olvasásával. [3] Melissa Pritchard írónő szerint a tökéletes szerelem leírása lehetőséget teremt a nőknek arra, hogy elmeneküljenek attól a kellemetlen feladattól, hogy önmagukat megszeressék. [128]Az utóbbi időben számos kutató kezdett el foglalkozni a romantikus regényekkel, azok pszichológiai és társadalmi vonatkozásaival, például Janice Radway[129][130] vagy Pamela Regis.
Szűrés - Történelmi romantikus könyvekTop 20 eladás az elmúlt 30 napban - Történelmi romantikus könyvek1. AKCIÓRendelhetőAz esküvői ruha2. 990 Ft2. 243 Ft2. ElőjegyezhetőErzsébet és Fülöp - a kezdet kezdete4. 199 Ft3. 569 Ft3. AKCIÓRendelhetőA Rothschild család asszonyai5. 499 Ft4. 124 Ft4. ElőjegyezhetőDiana, a szívek királynője4. 500 Ft3. 825 Ft5. ElőjegyezhetőA lány, aki megszökött Auschwitzból4. 499 Ft3. 824 FtTeljes Top 20 listaTop 20 eladás az elmúlt 365 napban - Történelmi romantikus könyvek1. 825 Ft4. ElőjegyezhetőÉs boldogan éltek - A Bridgerton család 9. 3. 490 Ft3. 141 Ft5. ElőjegyezhetőMr. Bridgerton csábítása - Colin története - A Bridgerton család 4. 141 FtTeljes Top 20 listaGyakori keresésekalienbatmandűneharry potterlovecraftmarvelpredatorsandmanspawnstar warsstephen kingsylvanasthrawntolkientrónok harcavajákwarcraftwarhammerwitcherworld of warcraft
Az 1950-es években a kiadó újságárusokon keresztül kezdte árulni köteteit. [69]A kanadai Harlequin Enterprises Ltd. 1957-ben kezdte terjeszteni a Mills and Boon köteteit Észak-Amerikában. [70] Mary Bonneycastle, a kiadó alapítójának, Richard Bonneycastle-nak a felesége, és lányuk, Judy Burgess válogatta ki, mi kerülhet a Mills and Boon kínálatából kiadásra Észak-Amerikában. Elutasították a szexuálisan nyíltabb regényeket. Amikor Richard Bonneycastle észrevette, mennyire népszerűek a szerelmes regények, úgy döntött, maga is elolvas egyet. Olyan regényt választott, ami nyíltabb szexualitást tartalmazott, és igen tetszett neki az olvasmány. Utasította a céget, hogy végezzen tesztkutatásokat azzal a regénnyel, amit maga olvasott, és a teszt eredménye az lett, hogy a szexuálisan fűtöttebb tartalmú regényből többet adtak el, mint a szelídebb tartalmú tesztalanyból. [71] A regények rövidek voltak, a hősnők kedvesek, édesek, jószívűek, egyszerűek és ártatlanok. Azon kevés hősnők, akik dolgoztak, tradicionálisan női munkákat végeztek: ápolónők, nevelőnők, titkárnők voltak.
április 30. ) ↑ a b c d Gray, Paul: Passion on the Pages. Time, 2000. március 20. május 4-i dátummal az eredetiből archiválva]. április 23. ) ↑ Crusie, Jennifer (2000. március). "I Know What It Is When I Read It: Defining the Romance Genre". Romance Writer's Report, Kiadó: PAN. [2006. május 10-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés ideje: 2013. december 22. ) ↑ a b Submission Guidelines. Dorchester Publishing. április 30-i dátummal az eredetiből archiválva]. ) ↑ a b c White, Pamela: Romancing Society. Boulder Weekly, 2002. augusztus 15. szeptember 4-i dátummal az eredetiből archiválva]. ) ↑ Gold, Laurie: Laurie's News and Views - Issue #30. All About Romance Novels, 1997. július 30. február 11-i dátummal az eredetiből archiválva]. ) ↑ Bellafante, Gina: Affairs to Remember. Time, 1994. augusztus 8. szeptember 30-i dátummal az eredetiből archiválva]. ) ↑ Gold, Laurie: At the Back Fence Issue #197. All About Romance Novels, 2005. március 1. február 12-i dátummal az eredetiből archiválva]. )