Az előadás minősége erősen függ az énekes temperamentumától, pillanatnyi hangulatától, a hallgatóival való kontaktus erősségétől. [1] Cante: az énekSzerkesztés Bár a flamenco az improvizált ének-tánc-zene hármas egységére épül, legfontosabb eleme, mondhatni a "flamenco szíve" az ének. A flamenco ének két csoportba sorolható, egyik a kötetlen ritmikájú libre, másik a szigorúan kötött ritmusú compas, mely a ritmusszerkezet alapján további alcsoportokra osztható. A szerkezeti kötöttségek mellett az előadás mindig improvizatív, és érzelemgazdag: ahogy mondják, flamencót csak a "lélek legmélyéből" lehet énekelni. Baile: a táncSzerkesztés Ellentétben a cante különböző fajtáival, a tánccal kapcsolatban viszonylag kevés kutatást végeztek. Mivel a flamenco tánc és ének korán összefonódott, ugyanazok a hatások érték mindkét ágat és ugyanazok a stílusjegyek jellemzik mind az éneket, mind a táncot, természetesen a saját műfaji kereteiknek megfelelően. A tánc nem koreografált, hanem egy meghatározott motívumkészletből improvizál a táncos, az adott pillanat hangulatának megfelelően.
Különbözőségünk látszólagos csak, mert az érzelmek, melyek táncainkból-zenéinkből ébrednek, azonosak. Csodálkozva fedezzük fel a távolság ellenére, a sok-sok apró jelet, mely összeköt. Mottó: "Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egykettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi magának. " /Kodály Zoltán/ Az előadás létrejöttét támogatja az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Spanyol Királyság Budapesti Nagykövetsége, valamint a Budapesti Cervantes Intézet.
Hazai fogadtatás, szakmai elismerések A Fülöp Viktor Táncművészeti Ösztöndíjat 2014-ben nyertem el először alkotóművész kategóriában, melynek gyümölcseként született meg Suspiros – Sóhajok című koprodukciós, egész estés szólódarabom, melynek premierjét a Nemzeti Táncszínház szervezésében láthatták a nézők. Az előadás ezt közvetően Madridban, a Flamencos y Otras Aves című Flamenco Fesztiválra is meghívást kapott, majd 2015-ben egy országos, és 2016-ban egy nemzetközi turnén aratott sikert. 2016. április 29-én a Magyar Táncművészek Szövetségétől Az évad legjobb pályakezdő táncművésze díjat vehettem át a Művészetek Palotájában, a Tánc Világnapja alkalmán. Repertoáromban megtalálható:autentikus flamenco előadásregényt feldolgozó kortárs flamenco táncdrámaklasszikus zenékre komponált stilizált spanyol táncokmagyar népzenével- és néptánccal fúziós összművészeti koprodukciógyermekeknek szóló interaktív, humorral fűszerezett oktató előadásszabadtéri flamenco showa jazz és a világzene műfajait is alkalmazó táncszínházi előadásSzívesen koreografálok más táncműfajt képviselő együtteseknek is.
Nagyon érdekes a piros szalag, amely mindkét oszlopot a Plus ultra (= valami tovább) mottóval tekeri. Az eredeti felirat Non plus ultra volt (= semmi több). Feltételezték, hogy Gibraltár mögött nincs más ország. A spanyol zászlót ilyen formában 1981 óta ismerjük. Az ország kódja nyolország jelenlegi zászlaja 1785-ből származó tengeri zászlóalj, Pabellón de la Marina de Guerra, spanyol III. III. Károly 12 különböző zászló közül választotta ki, amelyet Antonio Valdés y Bazán tervezett (az összes javasolt zászlót egy rajzon mutatták be, amely a madridi Tengerészeti Múzeumban található). A zászló a következő 50 év nagy részében a tengerre összpontosított és egyéb tengeri tulajdon. A félsziget háborúja alatt a zászlót a szárazföldön harcoló tengeri ezredeken is megtalálták. Az első spanyol földi egységet (La Princesa ezred) csak 1820-ban szerelték fel egyszer, és csak 1843-ban volt hivatalos II. Izabella spanyol királynő. A 19. és 20. század folyamán a zászló színvilága változatlan maradt, a második köztársaság kivételével (1931–1939); az egyetlen változás a címerre összpontosított.
Látványos, lármás ünnepségsorozat Valenciában március 18-án, Szent József ünnepe előtt a Fallas de San José. A nagyhét megrázó szertartásait Murcia, Sevilla, Valencia, Granada, Malaga és Valladolid lakosai különösen bensőségesen, de ezzel együtt látványosan élik át. A húsvéti és a pünkösdi ünnepkörről talán nem is kell külön szólni. Minden város külön ünnepli a maga búcsúját, a helyi védőszentnek ajánlott népi ünnepét, a fiesta mayort. A feria, az országos vásár az egyik legvidámabb, legszínesebb spanyol népünnepély. A rendkívül változatos népviseletet szinte lehetetlen összefoglalni. Móra Ferenc Túl a palánkon c. kötetében így vall erről: "Minden útleírásból megtudható, milyen festői a spanyol népviselet. A gorra, a piros frígiai sapka, amit az andalúzok hordanak, a baszkok kék boinája, meg a velo, a manja, a sombrero és egyéb subák és subagallérok. Mind látható a madridi múzeumban, a régészeti osztályban, a délceg viaszfigurákon. Ugyan az egy boina az utcákon is látható, részben bennszülött csecsemők, részben idegen motorbiciklisták viselik.
Kiállások és éles forgások dangoEgy időben a fandango volt Spanyolország leghíresebb tánca. Élénk, vidám páros tá dobleFeszes, ünnepélyes tánc. A paso doble zenét először bikaviadalokon játszották. A paso doble az egyik kötelező versenytánc, bár ott már egy tovább fejlesztett változatát táncoljávillanasÉlénk és vidám tánc. Kattints ide részletes leíráshoz a sevillanasrórrás: mMég több flamenco, Spanyolország cikk!
Két pár tánc mellett a hangok duda. Compas de 6/8. Sevillana - Sevillana - vidám és energikus tánc, tipikus Sevillában. Emlékeztet flamenco. Ez négy világosan elkülönülő részből áll. Zambra - Zambra - tánc arab gyökereit. Befejezése után a Reconquista katolikus királyok - Reyes Catolicos - Reyes katholikosz. A félszigeten fennmaradó mórok tartósított ezt a táncot, de átalakították a hagyomány spanyol néptánc. PASODOBLE - Paso Doble - Paso Doble híres, gyors "záró tánc"). Ennek alapján tánczenét, bullfighters belépni az arénába - Paseo - Paseo. Ugyanazt a zenét játsszák során az úgynevezett "pass» - Faena - Phaeno. előtt torero és a bika jön össze az elmúlt időben. Tánc férfi és egy nő vagy két férfi. Az egyik - a matador, a többi (s) - muleta - Mulet, egy darab szövet élénkpiros a kezében a matador. Ez egy kis része az ősi spanyol tánc. Vannak Fandangos - fandangos, Seguidillas - segidilyas, táncok, a baszkföldi, Aurresku de becsület - aurresku de Honor - és mindegyik - tükrözi a nemzeti hagyományokat.
Rejtvényeink őse a ma bűvös négyzetként ismert típus. A legrégebbi példánya egy több mint 6000 éves kínai emlékben maradt fenn. Az ábrája a mai érdeklődők számára kissé bonyolult lenne. Kis fekete és fehér körökből állt, ahol a fekete körök a páros, míg a fehérek a páratlan számokat jelölték. Ezt a rejtvénytípust elsőként az egyiptomiak vették át indiai közvetítéssel. Később a görögök jóvoltából Európába is eljutott. Az első keresztrejtvény megalkotója és keletkezésének pontos dátuma ismeretlen. A legenda szerint az első keresztrejtvény típusú fejtörőt egy fokvárosi fegyenc alkotta meg. Egy angol földbirtokos, Victor Orville épp közlekedési szabálysértésért rá kirótt börtönbüntetését töltötte. A ablakrácsokon keresztül beszűrődő fény által a cella falára kirajzolt ábrát töltötte ki önmaga szórakoztatására, hogy valamivel elüsse az időt. A börtönorvos tanácsára elküldte az ábrát az egyik fokvárosi angol lap főszerkesztőjének, aki látott benne fantáziát, és közzétette a lapjában. Az ábra hamarosan nagy sikert aratott az olvasók körében, és Orville egymás után kapta a megrendeléseket az újságoktól.