Ennek elsődleges célja, hogy fokozatosan, de nagyon erőteljes érzéki hatásokat kiváltva vezesse be a film nézőjét a történet világába. 70 A megtestesült nézőA fenomenológiai kiindulású befogadáskoncepció szerint "... a filmélmény olyan kommunikációs rendszer, mely a testi percepción mint a tudatos kifejezés hordozóján alapul. Az érzéki élmények látható, hallható, kinetikus aspektusaira támaszkodva látási, hallási, haptikus értelmet hoz létre. "71 Az érzékelő elme tehát, mely a filmélményt lehetővé teszi, testi aspektusokra támaszkodik, testtel rendelkező elme (embodied mind). Az ilyen módon felfogott nézőség alapvetően testi jellegű (embodied spectatorship), ahol az érzéki és az intellektuális aspektus nem választható el egymástól, ez a felfogás tudomásul veszi, hogy a látás aktusában lényegi szerepe van a test jelenlétének. Eszerint a film és a néző között fennálló kapcsolat mimetikus jellegű, ami együtt jár azzal, hogy a jelentés nem kizárólagosan a jeleken át közvetítő érzékelés testi mivolta (korporealitása) összefügg például az önkéntelen mimikrivel72, melyet mások testének látványa vált ki, és amely valószínűleg az emberi idegrendszer egyik alapvető jellemzője, hiszen már csecsemőkorban is megfigyelhető, amint a kicsi anyja mozdulatait utánozza.
Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak (Gravity, 2013) A film története a Hubble teleszkóp javítása körül forog, mely egy űrszeméttel való ütközés után hibásodott meg. A küldetés tragédiával végződik, viszont az űrhajósnő mindenáron vissza akar térni a Földre. Nemzet: amerikai Stílus: sci-fi, thriller Hossz: 90 perc Amerikai bemutató: 2013. október 4. Magyar mozibemutató: 2013. október 3. Ez a film az 5370. helyen áll a filmek toplistáján! (A Filmkatalógus látogatóinak osztályzatai alapján. )Mi a véleményed erről a filmről? nem láttam szörnyű gyenge átlagos jó szenzációs Gravitáció figyelő Szeretnél e-mail értesítést kapni, ha a Gravitáció című filmet játssza valamelyik tévéadó, bemutatják a hazai mozik, vagy megjelenik DVD-n vagy Blu-ray lemezen? Igen Gravitáció trailer (filmelőzetes) Szeretnéd megnézni ezt a filmet tökéletes kép és hangminőségben, hogy igazi filmes élményt nyújtson? Csak kattints ide, és rendeld meg DVD-n! Ha még jobb minőséget szeretnél, akkor itt rendeld meg Blu-ray lemezen!
A jelenet nyilvánvalóan az érzékszervek megerőszakolását, a nézőben kifejezetten a fizikai fájdalom kiváltását célozza három perces hosszával, a labda zavaróan felhangosított pattogásával, a monoton mozgás gépiességével: ".. a szekvencia a valós idő fájdalmas érzetét kelti fel, mely előidézi, hogy önmagunkat mint korporeális, érzékelő jelenlévőt ismerjük fel. "78 Az ilyen és ehhez hasonló filmi hatásmechanizmusok vizsgálata rávilágít, hogy a testi megszólítottság kérdése, a korporealitás szempontjának komolyan vétele a filmtudományban nem csak a mozgóképek előállításának és befogadásának jelenkori forradalmi átalakulása miatt fontos. Bár igaz, hogy e szempont dominánssá válásának tagadhatatlan katalizátora az a kiéleződött harc, mely a nézői testek megragadásáért zajlik a mobilitásra buzdító, kézben tartott apró, és a 3D-ben, óriás IMAX-vásznak elé szögező óriási képernyők közögyzetek:1 Elsaesser, Thomas–Hagener, Malte: Film Theory. An Introduction through the Senses. New York–London: Routledge, 2010. p. 162., a szerzők ebben a részben Annette Michelson szövegére hivatkoznak: Bodies in Space.
Ennek a befogadó számára felkínált térnek az átalakulása éppen a legutóbbi idők mediális változásainak jobb megértéséhez adhat kulcsot. A néző valós terének és a képzeletbeli médiatérnek a folyamatos átalakulását követhetjük nyomon. A fix pozíciójú vászon és a rögzített helyzetű néző moziban fennálló konfigurációjától a televízió- és a laptopképernyő, valamint a kézben tartható mobil eszközök nyújtotta, a képernyő és test, a cselekvés és nézés közötti sokkal fluidabb, összetettebb viszony felé haladunk, mely körülmények között a test konstrukciója és megszólíthatósága egyaránt folyamatosan átalakul. 60A film számára mindig is központi kérdés volt a néző és tér viszonyának definiálása: a filmi tér koncepciójának, a filmben ábrázolt tér és a néző terének kialakítása, majd összekapcsolása jól megfigyelhető a korai filmtörténetben. 61 A film első húsz éve lényegében egyfajta naiv, a reneszánsz perspektíva kialakulását megelőző korok vizualitását idéző térben zajlik. Nagyjából 1910 és 1915 között kezd el a filmben is kialakulni a reneszánsz perspektíva, mely együtt jár bizonyos korai eljárások átalakításával és új felvételi kondíciók kialakulásával.
online... blogspot com/2018/01/gravitacio-2013-teljes-film-magyarul-hd html 2013 teljes film magyarul videa videa online teljes film magyarul online 2013 film teljes... online Gravitáció (2013) sport teljes film magyarul online a Mozicsillagon! Gravitáció (2013) Kategória: Dráma, Sci-fi, Thriller teljes film, és sorozat adatlapok, színész adatbázis magyarul regisztráció nélkül. A Gravitáció (eredeti cím: Gravity) 2013-ban bemutatott angol-amerikai filmdráma, sci-fi. Rendezője és egyik forgatókönyvírója a mexikói Alfonso Cuarón. HelpWire is the ultimate one-stop shop for people of all expertise levels looking for help on all kind of topics -- tech, shopping and more. AnswerSite is a place to get your questions answered. Ask questions and find quality answers on AnswerGal is a trustworthy, fun, thorough way to search for answers to any kind of question. Turn to AnswerGal for a source you can rely on. Gravitáció Teljes Film 2013 Ingyenes online próba. Gravitáció [BlUrAy] | Nézd meg Gravitáció Online Film 2013 HD ingyenes HD.
A nem túl távoli jövőben baleset történik egy űrállomáson: a váratlanul becsapódó meteorok megsemmisítik a bázist, és a két - éppen az űrhajón kívül dolgozó - asztronautát elszakítják a hajótól. Az újonc dr. Stone (Sandra Bullock) és a sokat próbált Kowalsky (George Clooney) csupán egymáshoz kötve sodródik a végtelen űrben. Nincs, ami megállítsa őket, és nincs, aki a segítségükre siessen: a sisakjukban visszhangzó csend azt jelzi, hogy semmilyen kapcsolatuk nem maradt a földi irányítással. A félelem fokozatosan pánikba fordul. Minden lélegzet számít. Minden másodperc létfontosságú. A hazavezető egyetlen út az univerzum rémítő ürességén keresztül vezet. Játékidő: 85 perc Kategoria: Dráma, Sci-Fi, Sport, Thriller IMDB Pont: 8. 6 Beküldte: az a baj Nézettség: 151723 Beküldve: 2013-10-23 Vélemények száma: 77 IMDB Link Felhasználói értékelés: 6, 7 pont / 170 szavazatból Rendező(k): Alfonso Cuarón Színészek: George Clooney (Matt Kowalsky) Sandra Bullock (Dr. Ryan Stone) Basher Savage (Orosz Űrállomás kapitány-hang) Ed Harris (Missio Control-voice)
Az, hogy a társadalmilag szabályozott test hogyan kontrollálja a valós, fizikai testet, korszakonként nagy mértében eltér, és jelentős hatást gyakorolnak rá olyan jelenségek, mint a divat és a technológiai változások – ez utóbbiak között különösen fontos a képalkotó és képtovábbító technológiák fejlődése, változása (mint a film, a televízió vagy az internet). 15 A társadalmi kontroll által kreált határok és korlátok pedig befolyásolják az egyéni szinten megélhető testi tapasztalatok repertoárját. "A szocializációs szabályokat ideológiai nyomásra interiorizáló szubjektum számára lelkiismereti kérdéssé válik a helyes viselkedés. Látványos külső kontroll helyett megelégedés-érzést biztosító belső kényszer formálja »nyers húsunk kulturált testté«, hogy önmagunkra odafigyelve, kultúraspecifikus udvariassági szabályoknak, illetve általánosabb emberi magatartásnormáknak engedelmeskedve fegyelmezetten viseljük nemünknek, osztályunknak, korunknak megfelelő identitásjegyeit. "16Ezeknek a – testkorlátozó ideológiáktól és a biohatalom elnyomásától meggyötört – testeknek mintha valamiféle felszabadítási harca kezdődött volna meg az utóbbi évtizedekben, mely ugyanakkor inkább csak látszólagos, s legtöbbször továbbra is a fogyasztás kultuszát szolgálja egy újabb, alternatív formában.
37Ugyancsak ide sorolnám az undorító, oszló, bomló testeket tematizáló műalkotások sorát, az ún. abject art művészeit és műveit, köztük olyan feministákét, akik a [női] test alantasnak ítélt, rejtegetésre kárhoztatott vonatkozásait tették műalkotásaik tárgyává: Valie Export (Aktionshose: Genitalpanik, 1969), Judy Chicago ún. menstruációs művei (Red Flag, 1971; Menstruation Bathroom, 1972), vagy Cindy Sherman, Kiki Smith, Carolee Schneemann és Hannah Wilke bizonyos művei. A filmesek közül itt érdemes megemlíteni például Stan Brakhage (The Act of Seeing With One's Own Eyes, 1971) és Peter Greenaway (Z és két nulla [//A Zed & Two Naughts//, 1985]; Halál a Szajnában [Death in the Seine, 1989]) bizonyos filmjeit a megközelítésnek egy sterilebb, anatómiai jellegű változatát valósítják meg az olyan műalkotások, melyek valamiféle orvosi tekintetet képviselnek, a gyógyító, javító, korrigáló testdarabolás tárgyaként tekintenek a testre. Ide sorolhatnánk a Taxidermia záró epizódjának önboncoló hősét, Cindy Sherman különféle művégtagokat az alkotásaiba applikáló projektjeit az 1980-as évek végétől, vagy Stelarc-nak a robotikát és a műtéti testmanipulálást egyaránt ötvöző alkotásait, performanszait.
Ezek a művek arról tanúskodnak, hogy a XVIII. század végén a vizualitás teoretikusai számára a taktilitás egyértelműen fontos kategória. Ugyanakkor Jonathan Crary amellett érvel A megfigyelő módszerei24 című könyvében, hogy bár a látás pszichológiájának testi megalapozása alapvetően a XIX. századra jellemző, valójában már ez a tendencia is jelen volt az előző században is. A nagy előfutárok közül a testiség fontosságának hangsúlyozását illetően a XIX. század végéről Nietzsche munkásságát kell még kiemelnünk, aki az esztétikába határozottan visszavezeti a testet, testiséget, s teszi ezt a korabeli német középosztály konformizmusa és puritanizmusa elleni tiltakozásként. A tragédia születésében25 (1872) a düonüszoszi mámor értékként jelenik meg, az érintés, az ízlelés, azaz az érzékiség visszanyerik jogaikat. Nietzsche szerint az esztétikai élménynek több közös vonása van a szexuális extázissal, a vallásos áhítattal, a primitív tánc őrületével, mint a műalkotás előtti racionális, individualista tűnődéssel.